Booster Spelrecension

iSoftBet
  • iSoftBet

Introduktion

Ha det galaktiskt roligt i denna spelautomat med rymdtema från brittiska spelutvecklarna iSoftBet. iSoftBet står för många välkända titlar, och är framförallt kända för sina varumärkessamarbeten som resulterat i spännande spelautomater. Kanske har du hört om den läskiga filmen Paranormal Activity? iSoftbet tog det vågade beslutet att göra en hårresande spelautomat baserad på skräckfilmen. Eller kanske har du hört talas om den kultklassiker-inspirerade spelautomaten The Warriors? Hur som helst är spelutvecklarens spelportfölj stor och rymmer många titlar, Booster är inte baserad på en film, men är nog så underhållande ändå.

iSoftBet levererar spel till många framgångsrika spelleverantörer, och deras spelautomater är optimerade för att fungera fint på surfplatta, dator och mobiltelefon. Booster är inget undantag och fungerar bra på mobila enheter. Denna spelautomat har de traditionella fem hjulen och 25 vinstlinjerna, samt en bonusfunktion i vilken du kan vinna en rad olika priser som till exempel mynt, free spins och multiplikatorer. Och vem kan säga nej till en spelautomat som är fylld av vinster, sci-fi-referenser och futuristiska teman? Seså, sparka igång rymdraketen samtidigt som vi guidar dig genom hur man spelar Booster, i denna spelrecension.

Booster Screenshot 1
Booster Screenshot 2
Booster Screenshot 3
Booster Screenshot 4

Booster i fokus

• Vinstlinjer: 25
  • Hjul: 5
  • Min insats per linje: 0.01
  • Max insats per linje: 2
SlotSource säkerhetsgaranti

Användare kan känna sig säkra på att SpelaSlots endast listar svenska spelsajter av högsta kvalitet. Med över tio års erfarenhet i online gambling branschen har vi lärt oss ett och annat, och kan erbjuda spelare djupgående recensioner samt rekommendationer baserade på riktig erfarenhet.

Endast 18+. Villkor och bestämmelser gäller. Klicka på Spela Nu för mer information

Om spelautomaten Booster

Utöver att spelautomaten har ett futuristiskt sci-fi-tema så är Booster faktiskt rätt gammaldags när det kommer till hur den ser ut och hur man spelar. Grafiken är ganska enkel och stjärnorna som rör sig i bakgrunden är det mest avancerade elementet i layouten. Fans av old-school fruktmaskiner kommer bli förälskade i spelets klassiska symboler, som "BAR" och Lucky 7. Förutom scattersymbolen så finns det faktiskt bara sju olika symboler på hjulen - den mest lukrativa är diamanten, som betalar ut 2000 mynt om man landar fem av denna på en vinstlinje. Diamanten är dessutom den enda symbolen som betalar ut om man landar två symboler, även om det bara är fem mynt. Singel-BAR, dubbel-BAR och trippel-BAR är de lägst utbetalande symbolerna i detta spel.

Alla 25 vinstlinjer är aktiva och det finns 25 mynt i spelet. Det första du egentligen behöver göra för att komma igång med att spela Booster är att välja ditt myntvärde. Spelet går väldigt snabbt när hjulen snurrar, och en liten melodislinga ackompanjerar varje vinst, medan vinstsymbolerna lyser upp på hjulen. Det finns dessutom en "Auto-Spin"-funktion som tillåter dig att spela mellan 5 och 100 automatiska spins. Du kan ställa in så att denna funktion stoppas när du har nått en viss förlust eller vinstnivå.

Specialfunktioner och symboler i Booster

Vi nämnde tidigare att Booster är en rätt så enkel spelautomat och den är ganska lättspelad när det kommer till specialfunktioner också. Olikt många andra spelautomat-titlar, så har inte Booster en Wild-symbol. Scattersymbolen är en åskblixt med ordet "BONUS" under, och den betalar inte ut av sig själv, men om man landar tre eller fler av dessa symboler var som helst på hjulen så triggas bonusspelet. I denna funktion blir spelare erbjudna en rad olika priser. Du behöver helt enkelt bara trycka på en stoppknapp och ljuset kommer landa på priset du vinner. Det här är de spännande vinsterna du kan kamma hem i bonusspelet:

• En myntvinst på 6000
  • 15 Free spins
  • 100 Free spins
  • 5 free spins med en 5x multiplikator
  • 10 free spins med en 2x multiplikator
  • 10 Free spins med en 3x multiplikator
  • 50 Free spins med en 2x multiplikator
  • En "mystery"-vinst

Under free spins kan inte funktionen bli återtriggad utan istället så verkar bonussymbolen som en scattersymbol och med tre symboler så belönas du med 2x din totala insats. Om du får fyra symboler får du 15x din totala insats och fem symboler vinner dig ett pris som är värt hela 30x din totala insats - det är en potentiell vinst på 7500 när du spelar på den maximala insatsnivån.

Grafiken är inte jätteavancerad i Booster, utan det som händer om du kommer till bonusrundan är att bakgrunden växlar i färg, men vem har sagt att det måste finnas extravaganta effekter i spelautomater för att ha ett bra underhållningsvärde? För de spelare som gillar klassiska och härliga fruktslots så är Booster definitivt ett spel som är värt att hoppa på. RTP för spelautomaten Booster ligger på 97.40%

Sammanfattning

Så vad blir summan av kardemumman när det kommer till det här futuristiska spelet? Även att Booster är en rätt basic spelautomat utan några avancerade krusiduller, så är det löjligt kul ändå. Det klassiska och traditionella elementet av spelautomaten tycker vi är själva charmen med Booster, och det enkla bonussystemet gör det kul att spela. Om bonusspelet är det som lockar dig hoppas vi att du har rymdraketen redo. För då är det nog dags att hoppa ombord, hålla tummarna för galaktiska vinster, och provspela Booster!

Dela denna Booster recension nu!
arrow-rightgames-plushamburger-menuhomeAsset 1newsletterplay-buttonreview-featuresite-typestartag-exittickwhite-menu-star